• Dla dzieci w wieku 5-6 lat
|
Rozumiem i mówięZestaw rozwija umiejętności związane z mową i pismem wykorzystując do tego zabawy i gry przenikające świat wirtualny i realny.Komunikacja to nie tylko słowa i zdania, ale też umowne dźwięki, gesty, znaki i symbole, które są łatwo przyswajane przez przedszkolaki, a jednocześnie przygotowują do znacznie trudniejszego przyswojenia pisma jako umownego i symbolicznego sposobu komunikacji wizualnej. Autorzy nie zapomnieli też o rozumieniu przekazu językowego – dzieci ćwiczą budowanie złożonych przekazów z prostych elementów o ustalonym znaczeniu, uczą się podstaw logiki i odróżniania prawdy od fałszu. |
|
Spostrzegam i rozpoznaję |
|
Liczę i rozwiązujęW zestawie znalazły się gry, zabawy i scenariusze rozwijające podstawowe umiejętności matematyczne ułatwiające dzieciom rozwijanie myślenia operacyjnego. Dzieci korzystają z elementów konkretnych nie tyle w zakresie samej fabuły, co przede wszystkim w zakresie możliwości manipulowania. Manipulować można elementami w materialnej postaci kartoników, klocków, kostek, kamieni i grupujących je sznurków (z możliwością nadania kolejności), woreczków, pudełek jak i w ich wirtualnych odpowiednikach pojawiających się na tablicy multimedialnej lub mniejszych urządzeniach dotykowych (jeżeli są dostępne). |
|
Buduję i tworzęChoć może się wydawać, że mówienie o umiejętnościach technicznych i inżynierskich przedszkolaków jest nieadekwatne do ich etapu rozwojowego, to jednak podstawy takich właśnie umiejętności kształtują się już w najmłodszych latach życia. Kształtowanie umiejętności budowania złożonych statystycznych i dynamicznych układów składających się z najprostszych elementów warto połączyć z kształtowanie postaw – chęci i ciekawości budowania połączonego z eksperymentowaniem. Nawet jeżeli skutkiem eksperymentu będzie piękna katastrofa – to właśnie zrozumienie własnych błędów jest często najlepszą nauką. |
|
Dbam i szanujęDbałość o otoczenie – zarówno o porządek w salach przedszkolnych jak i porządek w szerszym zakresie kształtuje się od najmłodszych lat. Nawyki i postawy warto rozwijać właśnie w przedszkolu, żeby dzieci wkraczające w wiek szkolny były już przygotowane do postawy odpowiedzialnej wobec kolegów, rodziny, szkoły i szerzej patrząc – społeczeństwa. Nie zawsze wymaga to osobnych zabaw. Nawyki można kształtować przy okazji rutynowych czynności i innych zajęć. Dzieci uczą się też w najprostszych zabawach rozumienia ograniczenia zasobów i odnawialności zasobów. |
|
Współdziałanie w grupie rówieśniczej to jedna z podstawowych umiejętności szkolnych i życiowych, dlatego warto ją rozwijać już w przedszkolu. Umiejętności rozpoznawania emocji koleżanek i kolegów, a także wyrażania i uświadamiania własnych emocji można kształtować w sposób integralny jako element wszystkich przedszkolnych zabaw. |
|
Myślenie strategiczne i algorytmiczne to jedne z ważniejszych umiejętności we współczesnym świecie (choć zapewne były ważne od początków ludzkości). Jak rozwijać takie umiejętności wśród przedszkolaków? Postanowiliśmy unikać nadmiernej cyfryzacji modnego, ale wąskiego „kodowania” i zbyt trudnych problemów. Zaczynamy od podstaw i to zwykle „analogowo” w prostych grach i zabawach, z dużym udziałem faktycznego ruchu samych dzieci wykonujących algorytmy i sprawdzających skuteczność przyjętych strategii. Jednak podstawy te są wbrew pozorom głębokie, sięgające w skrajnie uproszczony sposób do zasadniczych problemów poważnych gier i samej informatyki. |
Wiek: 5-6
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.