HARMONIJNY ROZWÓJ - SŁOWA I ZNAKI
Licencja otwarta – nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń.
Multimedialne gry i zabawy wspierające rozwój dzieci w wieku 5-7 lat.
Szkolenie online z obsługi programu oraz wsparcie merytoryczne i serwisowe - GRATIS!
Pakiet zawiera:
* interaktywne gry przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej,
* karty pracy do kopiowania zawierające ćwiczenia do pracy indywidualnej,
* grę edukacyjną wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do gry na dywanie, do używania przez całą klasę lub duże grupy dzieci,
* poradnik metodyczny.
Gry interaktywne
Dopasuj przeciwne – zadaniem graczy jest połączenie ze sobą rysunków przedstawiających pojęcia przeciwstawne (np. duży-mały, jasny-ciemny itp.). Pomaga rozwijać słownictwo, uczy umiejętności abstrahowania cech i pracy w parach.
Ułóż zdania – pomaga w rozwijaniu umiejętności językowych, w szczególności rozumienia znaczenia kolejności słów w wypowiedzi i budowy zdania. Ćwiczy też percepcję wzrokową i uczy pracy w parach.
Poeci – gra polega na wykonywaniu pokazywanych na planszy ćwiczeń oddechowych kolejno przez cztery zespoły dzieci. Rozwija płynność i kontrolę głośności mowy.
Karty pracy
* Znajdź drogę – labirynt
* Połącz pasujące
* Szlaczki – skoki żabki
* Szlaczki – skoki żabki 2
* Znajdź parę
* Znajdź sekwencję
* Wytnij litery (MYSZ)
* Wytnij litery (PORT)
* Wytnij litery (BUKI)
* Wytnij litery (FLAG)
* Wytnij litery (CDEJ)
* Wytnij litery (ŁNWH)
Na kartach 7-12znajdują się 24 litery alfabetu (bez znaków diakrytycznych). Nadają się także do używania na plakatach czy w gazetkach.
Gra wielkoformatowa
Gra wielkoformatowa „Słowa, litery, znaki” składa się z dużych kartonów, na których znajdują się wszystkie litery alfabetu (z podziałem kolorystycznym na samogłoski i spółgłoski), pasujących do nich rysunków i całych wyrazów.
Zabawa polega na łączeniu przez grupy dzieci pierwszych liter z wyrazem i odpowiadającym im rysunkiem. W trakcie gry dzieci ćwiczą rozpoznawanie liter, może także być pomocą w nauce czytania globalnego. Uczy też koncentracji i spostrzegawczości.
Dołączone do gry litery z polskimi znakami diakrytycznymi pozwalają na dodatkowe wykorzystanie gry w pierwszej klasie do nauki czytania i pisania oraz rozpoznawania samogłosek i spółgłosek. Przykładowe scenariusze zabaw znajdują się w poradniku metodycznym.
Licencja otwarta