Cechy serii Interaktywne Plansze Przyrodnicze:
Multimedialne i angażujące – przykuwają uwagę uczniów, przyczyniając się do skuteczniejszej nauki.
Obraz pełen treści – plansze przystępnie i wyczerpująco obrazują zagadnienia, których opisanie byłoby dla nauczyciela żmudne, a dla uczniów trudne do wyobrażenia.
Trudne tematy, proste schematy – dostępne w programie symulacje przedstawiają złożone zjawiska w nieskomplikowany sposób. Wyjaśnianie wzajemnych zależności i wpływów już nigdy nie będzie sprawiało trudności!
Wysoka wartość merytoryczna – treści zawarte na planszach zostały przygotowane przez doświadczony zespół i są w pełni zgodne z podstawą programową.
Podręczne – logiczny spis treści pozwala nauczycielowi szybko zidentyfikować potrzebny do lekcji materiał i otworzyć go w kilka chwil.
Na monitory i tablice interaktywne – materiał przygotowany z myślą o pracy na tablicach i monitorach interaktywnych.
Praca w grupie – materiały przeznaczone do pracy w grupie, pozwalają uczniom na wspólne analizowanie tematu.
Zawsze aktualne – wykonane w technologii HTML5 i dostępne w przeglądarce internetowej plansze są na bieżąco aktualizowane zarówno pod względem merytorycznym, jak i technicznym.
Bez instalacji – korzystanie z plansz jest wygodne i intuicyjne, ponieważ nie wymaga instalacji żadnego oprogramowania.
Online i offline – korzystanie z plansz możliwe jest również bez dostępu do Internetu.
Jak Interaktywne Plansze Przyrodnicze może wykorzystać nauczyciel?
Korzystając z plansz IPP, nauczyciel może wprowadzić nowy temat lub zagadnienie, które zaprezentowane w podręczniku w „płaskiej formie” może być dla ucznia trudne do zrozumienia. Wysoka interaktywność zasobów pozwala uczniom w sposób aktywny, obrazowy i niemal namacalny zapoznać się z prezentowanymi treściami, które często bywają dla nich abstrakcyjne.
Wiele plansz nauczyciel może wykorzystać jako podsumowanie wcześniej omawianych zagadnień. Możliwość ukrywania i pokazywania elementów planszy może być wykorzystana do zweryfikowania wiedzy ucznia, zadawania pytań otwartych i pracy grupowej.
Nauczyciel może użyć plansz, aby jeszcze lepiej pokazać uczniom, że nauka jest obecna w ich codziennym życiu i zachęcić ich do bardziej wnikliwego obserwowania otaczającego świata.
Nauczyciel może zapraszać uczniów do wspólnego korzystania z zasobów interaktywnych. Pomaga to wzbudzić zainteresowanie uczniów, zachęca ich do stawiania dalszych pytań, dokonywania obserwacji i wyciągania wniosków.