mTALENT TRUDNOŚCI W PISANIU
Specjalistyczne produkty przeznaczone do diagnozy, profilaktyki i terapii dysgrafii oraz nauki pisania i rozwijania motoryki małej już u dzieci w wieku 3+.
Ponad 1000 ćwiczeń interaktywnych oraz setki kart pracy do wydruku.
GRATIS: poradnik metodyczny, zestaw pomocy dydaktycznych.
Program na 4 stanowiska: 2 stanowiska online (wymagany dostęp do internetu) + 2 stanowiska offline (praca bez dostępu do internetu).
Licencja bezterminowa.
Do wykorzystania na
zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (w tym z symptomami dysgrafii lub obniżonym napięciem mięśniowym) oraz jako narzędzie profilaktyczne przygotowujące dzieci do nauki pisania, wspomagające tradycyjną naukę pisania liter.
Dla terapeutów pedagogicznych i nauczycieli zajmujących się wspomaganiem sprawności w zakresie motoryki i umiejętności pisania.
Program TRUDNOŚCI W PISANIU to:
• ponad 800 interaktywnych ćwiczeń dla czterech grup wiekowych,
• możliwość indywidualizacji pracy z dzieckiem i dobrania zadań, które najbardziej odpowiadają potrzebom (możliwość swobodnego kreowania własnych zestawów ćwiczeń),
• możliwość wszechstronnego wykorzystania ćwiczeń – zarówno do pracy na tablecie i komputerze, jak i na tablicy lub monitorze interaktywnym do ćwiczeń rozmachowych i ćwiczeń w kreśleniu dużych wzorów,
• kontrola prawidłowego kierunku kreślenia,
• sprawdzanie liczby pominiętych punktów i kontrola liczby przecięć konturu,
• kompleksowa kontrola poprawności kreślenia liter – kierunek, kształt, liczba segmentów znaku pisarskiego i ich kolejność kreślenia,
• inne parametry, które mogą być przydatne w treningu pisania,
Program TRUDNOŚCI W PISANIU jest przeznaczony do:
• wykonania diagnozy wstępnej (badanie poziomu sprawności grafomotorycznej - Kwestionariusz do wstępnej oceny przygotowania dziecka do pisania),
• wykonania diagnozy kontrolnej (kwestionariusze oceny osiągnięć dziecka w danym wieku w zakresie rozwoju motorycznego oraz umiejętności manualnych),
• zaplanowania działań o charakterze profilaktycznym lub terapeutycznym w odniesieniu do zaobserwowanych u dzieci trudności,
• prowadzenia ćwiczeń profilaktyczno-stymulujących z dziećmi, zapobiegających występowaniu trudności w nauce pisania,
• prowadzenia ćwiczeń przygotowujących dzieci do pisania, wdrażających do regularnej nauki pisania.
Program TRUDNOŚCI W PISANIU 1 uzupełniony został o zestaw dodatkowych materiałów i publikacji autorskich rozszerzających spektrum możliwości zastosowania tego produktu (np. pomoce tradycyjne, poradnik metodyczny, scenariusze zajęć, tradycyjne, kopiowalne karty pracy wspierające poszczególne etapy rozwoju umiejętności pisania)