Musicarium. Folklor tradycyjnie to sposób na muzykę w przedszkolu Metodą Gordona, która przeznaczona jest do prowadzenia zajęć grupowych i indywidualnych.
Jedyne takie wsparcie do umuzykalniania dzieci w wieku 0-9 lat. Najchętniej wybierane przez nauczycieli, którzy nie posiadają przygotowania i wykształcenia muzycznego.
Podczas zajęć z Musicarium dzieci doświadczają urozmaiconej muzyki: od prostych melodii opartych na polskiej muzyce ludowej, poprzez muzykę rozrywkową, jazz i muzykę poważną. Różne tonalności, rytmy, ogromne bogactwo instrumentalne to elementy charakterystyczne dla Musicarium. Dzieci będą słuchać, porównywać, odróżniać poszczególne skale, wyczuwać zmianę metrum i barwy dźwięku – to wszystko jest możliwe, gdy wsłuchają się w muzykę.
Ponieważ podczas słuchania to słowa pochłaniają niemal całą naszą uwagę, w Musicarium znalazły się utwory bez tekstów – by można było skupić się wyłącznie na warstwie muzycznej. Wokalne powitania i zakończenia utworów “pa pa pa pa pa pa pa pam” wprowadzają dzieci w ich tonalność.
Inspiracją do stworzenia Musicarium były przede wszystkim wyniki badań przeprowadzone przez psychologa muzyki i pedagoga Edwina E. Gordona oraz badania etnograficzne Oskara Kolberga.
Najważniejszym pojęciem w Teorii uczenia się muzyki (MLT – Music Learning Theory) prof. Edwina E. Gordona jest AUDIACJA. Słowo to oznacza przyswajanie i rozumienie usłyszanej muzyki. Odpowiednikiem audiacji w mowie jest myślenie. Nie można nikogo nauczyć myślenia – to proces naturalny, umiejętność, którą dziecko zdobywa wraz z rozwojem, poznawaniem i kojarzeniem faktów. Podobnie jest z audiacją. Umożliwiając doświadczanie muzyki, dajemy szansę na rozwój. Podstawą jest słuchanie. Później przychodzi czas na wykonywanie muzyki – śpiewanie, komponowanie i improwizowanie przy wykorzystaniu swojego naturalnego instrumentu – głosu. Ostatnim etapem jest nauka gry na instrumentach i teoretyczne zrozumienie muzyki. Celem Musicarium jest rozwój myślenia muzycznego.
Muzyka wpływa na nasze nastroje i emocje. Poprzez odpowiednie dźwięki możemy wspierać i stymulować zmysły najmłodszych, tym samym pomagając im w rozwoju.
Dotyczy to wszystkich dzieci – także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – np. ze spektrum autyzmu. W Musicarium wykorzystujemy rytm, który jest czynnikiem porządkującym, dzięki czemu jest przewidywalny. A przewidywalność daje poczucie bezpieczeństwa.
żłobkowych
przedszkolnych
ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera
mające trudności w kontroli emocji oraz przejawiające agresywne zachowania
z trudnością w rozumieniu własnego ciała.
Musicarium to również różnorodne ćwiczenia, które pozwalają na rozwój audiacji poprzez ruch towarzyszący muzyce. Płynne intuicyjne ruchy, swobodny taniec, klaskanie, rytmiczne maszerowanie to tylko niektóre z propozycji, jakie znajdziemy w Musicarium.
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.