Dostępność: Dostępny
Koszt wysyłki: od 17,00 zł
Pomoc dydaktyczna - puzzle (30 elementów, wymiar 27x20 cm) - przeznaczona do ćwiczeń w rozwijaniu myślenia i umiejętności językowych dzieci w wieku przedszkolnym oraz starszych. Po ułożeniu z puzzli obrazka należy odnaleźć na nim elementy, które są umieszczone na zewnętrznej stronie denka pudełka.
Materiał obrazkowy można wykorzystać do ćwiczeń, np.: rozwijania słownika biernego (Pokaż szachy.) i czynnego (Co siedzi na oknie?), budowania zdań (Pociągiem … .), opisywania (Jak są ubrani chłopcy?), opowiadania (Co robią dzieci?) czy ćwiczeń logopedycznych (z wykorzystaniem wyrazów z wybranymi głoskami).
Więcej ćwiczeń można znaleźć w instrukcji.
Wyrazy z głoskami (kolory tła sygnalizują daną grupę głosek):
- s, z, c, dz: pajac, statek, klocek, pies, chłopiec, samolot, stolik, obrazek, wózek,
- sz, ż, cz, dż: leżak, szafa, szafka, szachy,
- ś, ź, ć, dź: pociąg, miś, dzieci,
- innymi, np. r, dźwięcznymi i bezdźwięcznymi: autko, balon, piłka, kredki, farby, kot,
- z dwóch grup: s, z, c, dz oraz sz, ż, cz, dż: krzesło,
- z dwóch grup: sz, ż, cz, dż oraz ś, ź, ć, dź: ciężarówka, dziewczynka, książka,
- z dwóch grup: s, z, c, dz oraz ś, ź, ć, dź: ciastko.
Przykłady zabaw wspomagających, rozwijających i usprawniających:
koncentrację uwagi i spostrzegawczość |
Policz koty (autka, piłki, klocki, krzesła itd.). Znajdź 6 psów. Co jest w szafie? Gdzie jest chłopiec w krótkich spodenkach? |
motorykę dużą i małą, naśladowanie |
Narysuj palcem na stole to, co ja – co to jest? Napisz palcem, ile tu jest piłek. Pokaż, jak chodzi kot. Pokaż, jak skacze pajac. |
analizę i syntezę wzrokową |
Gdzie są takie same psy? Znajdź wszystkie duże i małe piłki. Powiedz, czym różnią się piłki (ciężarówki, samoloty, autka). |
podstawowe umiejętności matematyczne |
Ile jest leżaków, a ile jest krzeseł? Czego jest więcej: leżaków czy krzeseł? Policz klocki i powiedz, których jest najmniej. Ile jest dziewczynek, a ilu chłopców? To ile jest wszystkich dzieci? |
stosunki przestrzenne, orientację w schemacie ciała |
Co leży w szafie na półce pod statkiem (na stoiku obok kart, itd.)? W której ręce chłopiec trzyma pędzle, a w której wodę? Powiedz, gdzie są wszystkie statki (koty, psy, auta, ciężarówki, dzieci itd.). |
klasyfikowanie |
Co tu jest żółte (okrągłe, ciężkie, lekkie, twarde, miękkie, itd.)? Co jest zrobione z drewna (plastiku, metalu, szkła, papieru)? |
myślenie, wyobraźnię |
Co trzeba zrobić, gdy zepsuje się autko? Dlaczego chłopiec trzyma pędzle i wodę? Co dzieci robiły wcześniej? Co dzieci będą robiły potem? O czym może być książka, którą czyta dziewczynka? |
pamięć |
Pamiętasz, ile tu jest kotów? Przypomnij mi, co robią dzieci? Przypomnij, co jest schowane w szafie (co leży na dywanie, itd.)? |
słuch fonemowy, analizę i syntezę słuchową |
Co słyszysz na początku (na końcu) wyrazu …? Podziel wyraz … na sylaby (na głoski). Co powiedziałam: sa-mo-lot (b-a-l-o-n, itp.)? W którym wyrazie słyszysz głoskę z: „wózek”, „statek”? |
Wykorzystując niektóre ilustracje można dziecku zaproponować ćwiczenia:
słuchowe |
Co słyszysz: brrrum, brrrum? Kto tak mówi: hau, hau? |
oddechowe |
„Nadmuchujemy” balony. „Dmuchamy” na karty. |
głosowe |
Miauczymy cicho jak kot. Szczekamy głośno jak pies. |
narządów artykulacyjnych |
Oblizujemy wargi po zjedzeniu ciastka. Szczerzymy zęby, jak pies. |
Przykłady zabaw rozwijających umiejętności językowe i narracyjne:
rozwijanie słownika biernego (rozumienie słów, zwrotów, zdań) |
Pokaż dużą piłkę (zielony samolot, zepsute autko, zamek itd.). Pokaż, kto gra w szachy, a kto czyta książkę. Co lata, a co pływa? Gdzie jest największa zabawka? Co jest okrągłe i kolorowe? |
rozwijanie słownika czynnego (używanie słów, wyrażeń, zdań) |
Co leży na dywanie? Jakiego koloru są kredki (balony, klocki)? Powiedz, co zbudowały dzieci z klocków. Co robią dzieci? Jak myślisz, gdzie jest ich pani? Nazwij wszystkie zabawki. |
budowanie, rozwijanie zdań |
Ułóż zdanie z wyrażeniem: niebieski leżak (pies i pajac; farby i kredki; mały chłopiec, itp.). Dokończ zdanie: Chłopiec ma …, bo … . Jeden kot siedzi … , a drugi … . To autko jest … i trzeba … . |
zagadki |
Co ma 4 koła i jedzie? Kto ma długie włosy? Na czym można siedzieć? Zachęcamy dziecko do samodzielnego układania podobnych zagadek, na które sami musimy odpowiedzieć. |
opisywanie |
Powiedz, jak ubrani są chłopcy. Jakiego koloru są piłki (klocki, itd.)? Co leży na dywanie (na szafce), a co jest w szafie (na półce)? |
opowiadanie |
„Spacerujemy” po planszy lalką i opowiadamy historyjkę, np.: „Mały chłopiec przyszedł do przedszkola i …. . Pani powiedziała do dzieci: … .” Dziecko powtarza całą historyjkę, a potem wymyśla swoją opowieść. Dziecko niemówiące może „przejść” zabawką po obrazkach, zgodnie z treścią opowiadania. |
dialogi |
„Spacerujemy” po planszy i rozmawiamy, np.: „O, tutaj leży autko z zepsutym kołem!”, „Co zrobimy?”, „Trzeba je naprawić”. Gramy role postaci z obrazka i prowadzimy dialog, np.: Pies na szafie: „Czy ktoś mnie słyszy?”, Miś na leżaku: „Słyszę cię, ale odpoczywam”. Pies: „Kocie, gdzie jesteś?”, Kot: ”W szufladzie.” |
artykulacja |
Wykorzystujemy wyrazy*, potem budujemy z nich proste lub rozwinięte zdania. Wybieramy obrazki w zależności od tego, czy ćwiczymy jedną głoskę (np. s: pies, samolot), grupę głosek (np. s, z, c: pies, wózek, pajac), czy utrwalamy wszystkie tzw. „trudne głoski” (np.: Miś siedzi. Brązowy pies jest obok pajaca. W szarej szafie Szymek szuka szachów. W szafie jest statek i miś.) |
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.