OŻYW SWOJE EMOCJE! ROZWIJANIE INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
Gra zawiera 2 kółka i 40 kart wykonanych z mocnej, bardzo wytrzymałej i wysokiej jakości grubej tektury. Z kart tworzone są 4 roboty składające się z 10 kart każdy, a każdy element robota ma na plecach jedną z dziesięciu podstawowych emocji, które kierują naszym zachowaniem: szczęście, smutek, złość, zaskoczenie, wstręt, podziw, strach, ciekawość, bezpieczeństwo i poczucie winy.
Wykonane z przyjaznego dla środowiska materiału pochodzącego z lasów zarządzanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Gra zawiera dwa identyczne koła, aby umożliwić równoczesną grę w dwóch grupach.
ZALECANY WIEK GRACZY:
Od 3 do 8 roku życia.
W przypadku młodszych dzieci zaleca się złożenie 4 robotów przed rozpoczęciem gry, aby dzieci mogły zapoznać się z elementami składającymi się na pełne roboty.
CELE EDUKACYJNE:
- Umiejętność nazwania, identyfikowania i rozróżniania dziesięciu podstawowych
- emocji, które kierują naszym zachowaniem.
- Nauczenie się wyrażania emocji za pomocą różnych zmysłów.
- Rozpoznawanie i wyrażanie emocji werbalnie i niewerbalnie.
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej.
- Poprawa empatii i umiejętności społecznych.
- Poszerzenie podstawowego słownictwa związanego z emocjami.
SPOSÓB GRY:
SPOSOBY „W PARACH LUB W GRUPACH”
Cele: Wygrywa ten, kto pierwszy skonstruuje robota.
Gracze: Od 4 do 8 graczy*
1. Połącz się w pary lub grupy.
2. Umieść wszystkie części robotów w przypadkowej kolejności (emocje na plecach
powinny być zakryte).
3. Na przemian, pierwsza para lub drużyna: jeden z członków podnosi dowolny
element, nie odwracając go do swojego zespołu/partnera, patrzy na emocję, którą
musi przedstawić i kręci strzałką na kole, aby zobaczyć, w jaki sposób ma ją odegrać.
Jeśli jego zespół/partner odgadnie poprawnie, zatrzymuje kawałek robota. Jeśli nie,
zwraca go na środek.
4. Następnie para lub drużyna przeciwna wykonuje identyczne działania.
5. Każda para lub zespół musi zbudować robota pokazanego na pierwszym
podniesionym elemencie. Jeśli podniesiony zostanie nowy element, nie należący do
tego robota, należy odłożyć go na środek, a kolejka przechodzi na następną parę lub
drużynę.
6. Zwycięża ta para lub ten zespół, który jako pierwszy zbuduje robota.
Będą oni pierwszymi, którzy pokażą swojemu robotowi wszystkie emocje, aby go
ożywić!
*Wszyscy mogą grać razem lub w dwóch grupach po 4 graczy.
Jeśli uformowane zostaną dwie grupy, rozdziel pomiędzy nie koła i dwa kompletne roboty.
Każdy robot ma z tyłu inny kolor, aby ułatwić ich grupowanie.
Jeśli w grupie liczba graczy jest nierówna, można zamiast par tworzyć zespoły.
„TRYB WSPÓŁPRACY”
Cele: Poskładać w całość cztery roboty.
Gracze: Nie ma maksymalnej liczby graczy.
1. Umieść wszystkie części robotów w przypadkowej kolejności (emocje na plecach
powinny być zakryte).
2. Na przemian, jeden z uczestników podnosi dowolny element, nie odwracając go do
innych uczestników gry, patrzy na emocję, którą ma do przedstawienia i kręci
strzałką na kole, aby zobaczyć, w jaki sposób ma ją odegrać. Jeśli uczestnicy gry
odgadną poprawnie, zatrzymują kawałek robota. Jeśli nie, zwracają go na środek.
3. Powtarzaj ten krok, aż cztery roboty zostaną ukończone. Wspólnie wszyscy
uczestnicy zdołają przekazać wszystkie emocje czterem robotom, aby je ożywić!