EMOCJE - GRA PLANSZOWA. PLANSZE DODATKOWE
Emocje – gra planszowa. Plansze dodatkowe to druga część znanej już i cenionej gry, której głównym celem jest rozwijanie umiejętności nazywania, rozumienia i wyrażania własnych emocji.
Gra skierowana jest do dzieci starszych, młodzieży i dorosłych. Może być wykorzystywana zarówno w gabinetach terapeutycznych, pedagogicznych i psychologicznych, jak i w rozgrywkach rodzinnych.
Jak rozmawiać z dziećmi o emocjach
Podobnie jak pierwsza część gry - EMOCJE- NAZYWAM, ROZUMIEM, WYRAŻAM, również ta druga skierowana je przede wszystkim do dzieci nieco starszych, jak również młodzieży i dorosłych. To gra, w którą można grać podczas terapii w gabinecie pedagogicznym czy psychologicznym, jak również w wolnym czasie w domu, w gronie rodzinnym. W trakcie rozgrywki gracze odpowiadają na pytania lub wykonują zadania, które pomagają im rozpoznawać, nazywać i wyrażać to, co czują i przeżywają. Są to pytania, które skłaniają do zastanowienia się i przemyślenia odpowiedzi. A udzielone odpowiedzi pozwalają grającym coraz lepiej się poznawać.
Gra może być wykorzystywana podczas zajęć indywidualnych, jak również grupowych.
Emocje – nazywam, rozumiem, wyrażam
Pierwsza część gry (
dostępna tutaj) koncentruje się na 4 podstawowych emocjach: radość, złość, smutek i lęk, natomiast część druga wprowadza 6 kolejnych:
- empatia,
- miłość,
- odrzucenie,
- samotność,
- wdzięczność,
- zazdrość.
Wybór tych emocji nie jest przypadkowy. Został podyktowany problemami i trudnościami, jakie obecnie przeżywa wielu młodych ludzi i z jakimi w swojej pracy spotyka się obecnie wielu terapeutów, pedagogów, jak również psychologów pracujących z dziećmi i młodzieżą.
Emocje – plansze dodatkowe
znacznie poszerzają możliwości wykorzystania gry podczas terapii, jak również poza nią. Mechanika gry pozwala wykorzystywać podczas terapii czy zajęć z młodzieżą jednej, wybranej planszy lub kilku z nich. Jeśli mamy więcej czasu, możemy w jednej rozgrywce wykorzystać nawet aż 6 plansz. To stwarza okazję do przyjrzenia się i omówienia podczas jednych zajęć nawet kilku rodzajów emocji.
Zalety gry:
Podstawowym walorem tej gry jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania własnych i cudzych emocji, ale gra oferuje również wiele innych możliwości. Kształtuje takie cechy i umiejętności jak:
- współdziałanie,
- tolerancja i akceptacja innych,
- empatia i zrozumienie,
- budowanie/wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji,
- aktywne słuchanie,
- komunikacja werbalna i niewerbalna,
- odczuwanie satysfakcji ze wspólnej zabawy i możliwości przebywania w grupie.
W zestawie:
6 trójkątnych plansz odpowiadających wielkością planszom z części pierwszej.
Na każdej planszy znajduje się 20 pytań lub zadań.