ZAWODOZNAWCZA GRA EDUKACYJNA net.WORK
(TRZY POZIOMY KART)
Gra dedykowana jest uczniom w wieku od 7 do 19 lat.
Gra polecana przede wszystkim:
- Doradcom i doradczyniom zawodowym w szkołach podstawowych, liceach, technikach i szkołach branżowych oraz w poradniach psychologiczno-pedagogicznych;
- Wychowawcom i wychowawczyniom w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych
- Nauczycielom i nauczycielkom edukacji wczesnoszkolnej.
Polecana do wykorzystania:
na grupowych i indywidualnych zajęciach doradztwa zawodowego;
na lekcjach wychowawczych, zastępstwach i w innych sytuacjach edukacyjnych;
na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej.
Dzięki zawodoznawczej grze edukacyjnej net.WORK
-
przybliżysz uczniom różnorodne ścieżki kariery;
-
pobudzisz młodzież do refleksji nad współczesnym rynkiem pracy;
-
wesprzesz nastolatków w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych.
Karty są ciekawym rozwiązaniem w zakresie rozwijania wiedzy o zawodach na każdym etapie edukacyjnym.
Walorem gry net.WORK jest ich powiązanie z Mapą Karier poprzez QR kody, które zwiększają pozytywny odbiór kart przez uczniów.
Zaletą jest również zróżnicowanie kart pod względem trudności oraz zaproponowanie rozwiązań metodycznych (konkretnych ćwiczeń, gier).
Karty mogą być pomocne nie tylko dla doradców zawodowych, ale także dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli świetlicy, pedagogów z instytucji o charakterze opiekuńczo-wychowawczym.
Co znajdziesz w zestawie?
- 3 pudełka kart net.WORK na trzech poziomach trudności. W każdym opakowaniu znajdziesz 100 kart zawodów z nazwami, kolorowymi ilustracjami oraz QR kodami, które przeniosą Was do pogłębionych opisów na www.mapakarier.org.
- Czytelną instrukcję zawierającą aż 17 wariantów gry do wykorzystania z uczniami na różnych etapach edukacyjnych, które pomogą Ci zrealizować różne cele dydaktyczne.
- Dostęp do szkolenia w formie webinaru, dzięki któremu dowiesz się, jak wykorzystać grę net.WORK:
Co zyskujesz, kupując grę zawodoznawczą net.WORK?
→ Narzędzie, dzięki któremu zrealizujesz treści programowe z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. 2019 poz. 325)
Poznanie własnych zasobów, Świat zawodów, Rynek edukacyjny, Planowanie własnego rozwoju – dzięki kartom net.WORK wprowadzisz uczniów w te tematy w angażujący i nieszablonowy sposób.
→ Uniwersalną pomoc dydaktyczną, którą wykorzystasz zarówno z najmłodszymi, jak i najstarszymi uczniami.
Poprowadź zajęcia z uczniami na podstawie jednego z 17 pomysłów Mapy Karier (zawartych w instrukcji) lub wymyśl własny sposób na użycie kart. Wykorzystując karty z różnych poziomów, z łatwością poprowadzisz zajęcia zarówno dla pierwszoklasistów w szkole podstawowej, jak i dla maturzystów.
→ Wsparcie dla nauczycieli, edukatorów i specjalistów pracujących z młodymi ludźmi.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy nauczyciel i wychowawca ma obowiązek realizować treści programowe z doradztwa zawodowego. Lekcje doradztwa zawodowego, godzina wychowawcza, zajęcia przedmiotowe, zastępstwa, warsztaty, wycieczki, indywidualne konsultacje – każda okazja jest dobra, aby poznawać różnorodny świat zawodów!
→ Narzędzie pokazujące różnorodność rynku pracy, które pomoże Ci obalać stereotypy płciowe.
Gra net.WORK zachęca uczniów do eksploracji aż 300 ścieżek kariery – zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych; zarówno popularnych, jak i niszowych. Aby przeciwdziałać stereotypom, na każdej karcie zawodu znajdziesz ilustrację i nazwę zawodu w formie męskiej i żeńskiej.
→ Grę wykorzystującą TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne).
Kody QR na każdej karcie zawodu pozwolą uczniom na zdobycie dodatkowych informacji w portalu mapakarier.org.
→ Praktyczne szkolenie w formie webinaru.
Skorzystaj ze wskazówek zespołu Mapy Karier i nauczycieli, którzy wykorzystują net.WORK na co dzień. Dowiedz się, jak wykorzystywać warianty proponowane w instrukcji oraz jak je modyfikować i dostosować do potrzeb Twoich i Twoich uczniów.
→ Najwyższą jakość wykonania.
Gra wykonana z trwałych materiałów, aby służyła Ci przez wiele lat. Atrakcyjna szata graficzna, aby rozgrywki były przyjemne także dla oka!
OPINIE:
Gra jest bardzo angażująca. Uczniowie chętnie biorą udział w zajęciach. To coś innego niż standardowa lekcja.
Im dłużej korzystam, tym bardziej jestem w stanie wykorzystać potencjał gry. Bardzo ważne jest to, że na kartach są obie wersje płci z nazwami zawodów. Gra bardzo pomaga realizować treści programowe wskazane w rozporządzeniu. Jest to jeden produkt, który daje wiele możliwości.
Anna Koziarska, doradczyni zawodowa w Centrum Wsparcia Rzemiosła,
Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Koninie